Είδαμε: “Το Φάντασμα της Όπερας” του Andrew Lloyd Webber

by Ιλέην Ρήγα

Το μιούζικαλ – φαινόμενο των Andrew Lloyd Webber (μουσική) και Charles Hart (στίχοι), η παράσταση που εδώ και 35 χρόνια έχει μαγέψει πάνω από 140.000.000 θεατές παγκοσμίως, το “Φάντασμα της Όπερας”, ήρθε φέτος για πρώτη φορά στην Ελλάδα, σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα, και αποδεικνύει θριαμβευτικά πως η φήμη του ως ένα από τα σημαντικότερα μιούζικαλ του αιώνα δεν είναι τυχαία.

Μπαίνοντας στο Christmas Theater και αντικρίζοντας τον περίφημο πολυέλαιο μπροστά από την κλειστή, βελούδινη κουίντα νιώθεις τα πρώτα ρίγη συγκίνησης να σε διαπερνούν, καθώς πλέον δεν είσαι στην Αθήνα του 2020, αλλά στο Παρίσι μιας άλλης εποχής. Δεν έχει σημασία αν ξέρεις ήδη την ιστορία και τι θα συμβεί, δεν έχει καν σημασία αν είσαι από τους τυχερούς που έχουν ήδη δει την παράσταση στο εξωτερικό και ξέρεις καλύτερα από τον καθένα τι πρόκειται να ακολουθήσει. Η μαγεία ξεχειλίζει ήδη από τον σβηστό πολυέλαιο που σε καλωσορίζει στον κόσμο ενός τραγικού, γοτθικού έρωτα του 19ου αιώνα γεμάτο στίχους και μουσική.

Η παράσταση είναι – χωρίς υπερβολή – αψεγάδιαστη. Από τα κοστούμια, τις κινήσεις, την ακούραστη ορχήστρα, τις λεπτομέρειες (προσέξτε τον τύπο που πριν κάθε παράσταση του θιάσου της “Opera Populaire” περνά μπροστά από τους προβολείς μ’ ένα πυρακτωμένο κοντάρι ανάβοντάς τους όπως γινόταν τότε, πριν τον ηλεκτρισμό, με φωτιά) μέχρι τις εξαιρετικές φωνές όλων των ηθοποιών και την εκφραστικότητά τους. Δεν ερμηνεύουν ρόλους, όλη τους η ύπαρξη, για όσο διαρκεί η παράσταση, γίνεται ένα με τους χαρακτήρες τους. Το ζουν με όλη τους καρδιά και εμείς ζούμε τ’ όνειρο μαζί τους.

Η ιστορία είναι γνωστή και έχει εμπνεύσει μουσικούς, συγγραφείς και ζωγράφους – πόσοι δεν έχουμε ακούσει την εκτέλεση από τους Nightwish ή το “The Phantom Opera Ghost” των Iced Earth; Παραμορφωμένος μουσικός, αρχιτέκτονας, μια ιδιοφυΐα εν γένει, που έχει αυτοεξοριστεί και ζει στα έγκατα της Opera Populaire του Παρισιού, θέτει τους δικούς του όρους, τρομοκρατεί τον θίασο όταν αυτοί καταπατούνται και όλοι αναφέρονται σ’ αυτόν, που ακούν αλλά δεν έχουν δει ποτέ, ως το “Φάντασμα της Όπερας” – στο μιούζικαλ δεν μαθαίνουμε τ’ όνομά του, στο βιβλίο του Gaston Leroux, όμως, όπου και βασίστηκε η ιστορία του Webber, το Φάντασμα ονομάζεται Erik. Ερωτεύεται την όμορφη και ταλαντούχα Christine και γίνεται ο μέντοράς της ώστε να αναγνωριστεί το ταλέντο της και να τραγουδήσει, εν τέλει, τις όπερες που ο ίδιος συνθέτει. Στην πραγματικότητα, ελπίζει πως θα την καταφέρει να τον αγαπήσει πριν δει το αποκρουστικό πρόσωπό του. Όταν, όμως, εμφανίζεται ο παιδικός της έρωτας, ο Raoul, τότε το Φάντασμα εξοργίζεται και ζηλεύει, με αποτέλεσμα απανωτούς φόνους και καταστροφές στην Όπερα, μέχρι να έρθουν τελικά οι δύο αντίζηλοι αντιμέτωποι…

Το πρωταγωνιστικό ζευγάρι, ο Ben Forster (Φάντασμα) και η Celinde Shoenmaker (Christine) μοιάζουν γεννημένοι γι’ αυτούς τους ρόλους, ενώ και οι δύο έχουν ήδη κερδίσει τις καρδιές του κοινού από προηγούμενες ερμηνείες τους. Ο Foster ήταν καθηλωτικός στο “Jesus Christ Superstar”, ενώ η Shoenmaker άφησε άφωνους κριτικούς και κοινό στην ερμηνεία της στο μιούζικαλ “Les Miserables”. Η φωνή της Shoenmaker είναι πραγματικά ονειρική και άξια διάδοχος της πρώτης Christine, της θρυλικής Sarah Brightman, όμως ο Forster, όπως και κάθε Φάντασμα, κλέβει όχι μόνο την παράσταση – από την πρώτη στιγμή – αλλά και το πιο δυνατό χειροκρότημα στο τέλος. Στις Κυριακάτικες παραστάσεις την Shoenmaker αντικαθιστά η εξίσου μαγευτική Amy Manford, ενώ τις Τρίτες τον ρόλο του Φαντάσματος αναλαμβάνει επάξια ο Chris McGuigs. Στον ρόλο του γοητευτικού Raoul, που κάνει δύσκολη τη ζωή του Φαντάσματος, ο ταλαντούχος Nadim Naaman.

Όσον αφορά τους υπόλοιπους συντελεστές, την όλη παραγωγή υπογράφουν κορυφαίοι διεθνείς συντελεστές από το West End του Λονδίνου. Η σκηνοθεσία αυτής της υπερπαραγωγής ανήκει στον Stephen Barlow, τα εντυπωσιακά σκηνικά και τα 1.000 κοστούμια της παράστασης υπογράφει ο Andrew Riley, τις χορογραφίες σχεδίασε ο Juan Jones, τα ηνία της μουσικής διεύθυνσης κρατά ο μαέστρος Michael England, και υπεύθυνος των φωτισμών είναι ο Howard Hudson.

Η μουσική είναι Live καθ’ όλη τη διάρκεια της παράστασης, με την ορχήστρα να αποτελείται από Έλληνες μουσικούς που δίνουν τον καλύτερό τους εαυτό και δικαίως εισπράττουν το πιο θερμό χειροκρότημα μέχρι την τελευταία τους νότα.

Ξεχωριστή μνεία πρέπει να γίνει για τα απίστευτα σκηνικά, τα οποία ζυγίζουν πάνω από 40 τόνους και χρειάστηκαν 15 νταλίκες για να φτάσουν μαζί με όλο τον υπόλοιπο τεχνικό εξοπλισμό στο Christmas Theater. Η σκηνή μετατρέπεται μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα από σκηνή όπερας σε υπόγεια λίμνη, μετά πάλι σε αίθουσα όπερας και, χωρίς να το καταλάβεις, έχεις βρεθεί ξαφνικά στην στέγη της Opera Populaire και θρηνείς μαζί με την Christine τον πατέρα της και τα χαμένα της χρόνια όσο περίμενε την επίσκεψη από τον “Άγγελο της Μουσικής”.

Remember there are worse things than a shattered chandelier

Ο χαρακτηριστικός πολυέλαιος είναι ο πρωταγωνιστής – έκπληξη της παράστασης, ενώ είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακή λεπτομέρεια και το ειδικό μακιγιάζ του Φαντάσματος, το οποίο χρειάζεται 3 ώρες για να ολοκληρωθεί. Ξεχνάμε κάτι; Α, ναι, τη μάσκα. Το σήμα κατατεθέν του μιούζικαλ, η λευκή μάσκα, κατασκευάζεται ξανά από την αρχή για κάθε μια παράσταση. Λεπτομέρεια που μας επισήμανε ο Θανάσης Παπαγεωργίου – και τον ευχαριστούμε πολύ για το info: την παραμόρφωση του προσώπου του φαντάσματος, όπως και τη μάσκα, την επιμελούνται οι αδερφοί Αλαχούζοι, τεράστιο κεφάλαιο στα ειδικά εφέ της Ελλάδας (και όχι μόνο).

Για όσους δεν πρόλαβαν εισιτήρια, έχουμε καλά νέα! Το musical πήρε παράταση και θα παίζεται στο Christmas Theater του Γαλατσίου μέχρι τις 29 Μαρτίου. Οι τιμές κυμαίνονται από 15€ έως 135€, τα πιο οικονομικά όμως έχουν ήδη εξαντληθεί για κάποιες ημερομηνίες, οπότε αν αποφασίσετε να πάτε θα πρέπει να βιαστείτε λίγο να τα κλείσετε.

Μην παραλείψετε να περάσετε και από το stand με τα συλλεκτικά αναμνηστικά, τα οποία πωλούνται αποκλειστικά εκεί και δεν υπάρχει δυνατότητα για online παραγγελία – προτείνουμε είτε το πρόγραμμα της παράστασης (10€), που είναι και μεταφρασμένο στα ελληνικά, ή την κούπα (στα 15€). Υπάρχουν επίσης στυλό, μπρελόκ, μολύβια, κονκάρδες, σελιδοδείκτες (από 5€ ως 7€), κονκάρδες (στα 10€ ένα σετ των 2), αλλά και μπλούζες, η κλασική μάσκα από γύψο και ομπρέλα, που όμως είναι αρκετά πιο ακριβά.

Η πρόσβαση είναι σχετικά εύκολη για όσους δεν έχουν αυτοκίνητο, καθώς το Christmas Theater βρίσκεται ακριβώς στο τέρμα του λεωφορείου της γραμμής 608. Τέλος, να ενημερώσουμε πως υπάρχουν και οθόνες που δείχνουν υπότιτλους στα ελληνικά, για να διευκολυνθούν όσοι δεν είναι εξοικειωμένοι με την αγγλική γλώσσα.

Nyctophiliacs, ευχόμαστε να έχετε την ευκαιρία να ζήσετε αυτή την μοναδική εμπειρία!

Δείτε το trailer της παράστασης

προτεινουμε επίσης

Leave a Comment

* Χρησιμοποιώντας αυτή τη φόρμα συμφωνείτε με την αποθήκευση των στοιχείων και δεδομένων σας στη βάση του ιστότοπου για στατιστικές αναλύσεις.

Η Nyctophilia.gr χρησιμοποιεί cookies για να εξασφαλίσει τη σωστή λειτουργία της, την δυνατότητά σας να επικοινωνήσετε μαζί μας, καθώς και να βελτιώσει την εμπειρία σας στο website. Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Αποδοχή Αναλυτικά